Følelsen af succes, efter lang tids stræben, er en af de mest fantastiske følelser man kan have i kroppen. Og sådan havde Line det, efter weekenden på Ring Djursland. For på trods af al den ballade der var omkring brug af restriktor eller ej, så holdt Line fokus på opgaven. Og selvom heat 1 ikke gav ret meget håb om pokaler, så holdt Line snuden i sporet. Der blev analyseretdata og video. Om det var det, der gav udslaget vides ikke med sikkerhed, men i hvertfald blev heat 2 et af de mest spændende i lang tid for Line.

I en reel kamp om placeringen som P6 kastede Line sig ud i et par overhalingsforsøg på Emil Kristensen. Og på 6. omgang, efter 3 forsøg var den der. En perfekt nedbremsning for enden af langsiden gav resultat, og Line kunne mærke den der fantastiske følelse i kroppen, man får når man lige har lavet noget stort. Men hun holdt hovedet koldt og holdt bilen på asfalten. Og i resten af heatet kørte hun lige op med Emils teamkammerat Dennis, der dog lå for langt væk, til at hun kunne true hans placering også. 

Men tydeligvis var det en glad og tilfreds Line Sønderskov der steg ud af bilen. Først fik farmand og chefmekaniker Anders et kram, så var det mekaniker og veninden Carina der fik tur. Og sidst men ikke mindst stod mor for tur. Og minsandten om ikke Emil Kristensen dukkede op for at give Line hånden som tak for kampen.

Og bedst som man troede at det ikke kunne blive vildere, så blev det netop det. Til heat 3 havde både Emil og Dennis valgt at trække deres biler ud, af frygt for at ødelægge motoren, pga DASU´s tåbelige restriktorbulletiner. Det gav 2 mindre at lege med på banen. Og selvom Banesportsudvalget kort før sidste heat valgte at fjerne den ene restriktor, fastholdt de deres beslutning. Det gav blot Line mere blod på tanden. To af de kørere hun havde kunnet følge med – og den ene overhalet, i sidste heat – var nu væk. Det måtte da kunne give mere bonus.

Og det gjorde det. Godt hjulpet af interne kampe mellem rivaliserende kørere og defekter sluttede Line på en flot P3. I første sving var det nedtur for Niels-Ejnar Rytter, der blev påkørt så voldsomt, af en F4 kører, at begge hans baghjul punkterede, og han måtte i pit. I øvrigt til et pitstop så hurtigt at det må gå over i historien som det hurtigste i Formel Ford historien, nogensinde. Line slap dog forbi uheldet, og da banepersonalet havde fået ryddet op efter uheldet, og saftycaren var trukket ud, havde Line avanceret 4 pladser. Hun havde virkelig fået smag for succes, og holdt på, med meget stabile tider. Det gav bonus. Da der manglede 3 omgange igen tørnede Aske Bramming Og Jonas Lindhard sammen. Jonas røg ud i sandkassen og Askes bil var så skadet at han måtte køre i pit. 

Og på omgangen efter gav Alexander Müllers ene baghjulsophæng fortabt, og han snurrede af banen. Det gav et fuldstændigt omvendt billede, end starten. Men med tålmodighed og sikker kørsel, kommer man altid i mål. Måske ikke altid som den første, men sikkert. Og da Line fik det ternede flag, stod der en pokal og ventede på præmieskamlen, ud for P3. En fantastisk weekend, der helst skal følges op i Padborg. Her efter weekenden, blev det i øvrigt udmeldt fra Banesportsudvalget, at man har besluttet helt at fjerne restriktorne. En meget klog beslutning, så ræset kan køres uden fare for motorhavari.