I den kommende weekend afvikles årets anden afdeling af det danske Formel Ford-mesterskab. Det sker på den vel nok mest krævende bane af dem alle, nemlig Ring Djursland. Med sine højdeforskelle og blinde sving formår banen i den grad at sætte kørerne på mange prøvelser, og med til at gøre banen udfordrende er de nærmest ikkeeksisterende test- og træningsmuligheder.
De erfarne kørere vil derfor alt andet lige komme til at stå stærkt i weekenden, og her bliver veteranklubbens to medlemmer Niels Ejnar Rytter, Trustrup, og Frank Mortensen, Helsinge, denne gang forstærket af en tidligere topkører. Det er Steffen Møller, Århus, der stiller til start for Egebart Motorsport – i øvrigt præcist ligesom han gjorde ved et af sidste års løb på banen.
Steffen Møller deltog første gang i klassen tilbage i 2002 og kan derfor i weekenden fejre tiåret for debuten i den klasse, hvor han året efter tog en fjerdeplads i DM-sammenhæng. Sidste år deltog han i to løb på FDM Jyllandsringen, hvor han scorede en fjerde- og en tredjeplads, og det er klart, at hans mangeårige erfaring vil gøre ham godt på Ring Djursland.
Her vil han være oppe mod intet mindre end 14 konkurrenter, hvoraf halvdelen er debutanter. Men selv blandt debutanterne er der kørere, som har sikret sig vigtig erfaring med Ring Djursland, så de ikke skal bruge træning og tidtagning på at lære banen at kende.
Da Ring Djursland indledte sin sæson i midten af maj, var såvel Michael Markussen, Kolding, som Niklas Dall Knudsen, Haderslev, på deltagerlisten. Selvfølgelig ikke i Formel Ford, men i henholdsvis Peugeot Spider Cup og Yokohama 1600 Challenge. Begge synes derfor at have gode chancer for topplaceringer i weekendens løb, hvor de starter for RS Competition.
Det mandskab, som ved sæsonpremieren på Padborg Park udfordrede RS Competition, er Fluid Motorsport, hvis kørere gjorde det godt, idet Nicolas Beer, Hellerup, blev noteret for en sejr, mens Nicolai Sylvest, Jægerspris, hele to gange sikrede sig pole position og to andenpladser. Ligesom deres teamkammerater Lasse Sørensen, Svenstrup, og Fabian Hamprecht, Tyskland, kan de dog trække på den mangeårige erfaring, som deres teamchef Elvin Nielsen har i at sætte en Van Diemen-racer op til Ring Djursland.