Aldrig har man oplevet Niels-Ejnar Rytter give op på grund af modgang. Og det sker helt sikkert heller ikke i år. Men resultaterne har ikke været så gode som håbet endnu i år. Nuvel, i Padborg var det dog en stigende kurve med placeringer som 8-7-6 – og det skulle så gerne have været en fortsættelse af kurven i åbningsløbet på Ring Djursland. Men sådan gik det desværre ikke. Niels Ejnar havde ellers set frem til weekenden, på en bane, han synes er meget sjov, og hvor han vidste at der pr. tradition er nogle der har lidt udfordringer med bakkerne. Men om det skyldes at dette års felt af helt unge kørere hurtigere kommer over den kilden i maven, det giver når man ryger ud over bakken, eller om det skyldes andre ting, skal være usagt. Men i hvertfald var der ikke den samme fart på Rytteriet som der plejede at være. Træningen forløb egentlig rigtig fint, men til tidtagningen var det som om de ændringer teamet havde lavet på bilens setup, gav den helt modsatte effekt af det forventede. Så Niels-Ejnar måtte kæmpe rigtig meget med bilen. Men fik alligevel kørt bilen ind på en fin P6.
Søndag var løbsdag, og her startede feltet med warmup på en regnvåd bane. Og regnvejret er ikke landmandens store hofret. “Regn skal falde på markerne og ikke på en racerbane!” Niels-Ejnar valgte at sidde over i warmup, i håbet om at banen tørrede op inden 1. heat. Men i stedet kom der bare mere vand. Så da starten gik, var det med en lidt mere forsigtig nr. 49. Det resulterede i en P8 i 1. heat. Ikke tilfredsstillende, men fakta.
I 2. heat var banen blevet tør og nu skulle det være Niels-Ejnars tur. Der var også fremgang at spore, om end ikke den ønskede fremgang. Men han rykkede en enkelt placering frem og endte P7. Det var stadig som om der ikke var den respons på ændringerne foretaget i pitten, som man forventede. Og i 3. heat var billedet det samme. Niels-Ejnar endte med en P8. Eneste trøst var at han trods alt havde holdt bilen på asfalten hele weekenden, til forskel for en hel del af de unge og vilde knejter og piger.
Nu er det med at se fremad mod Norge.