Uheldskvoten må være opbrugt nu – Casper T. Hansen

Efter et katastrofalt Grand Prix Danmark var Casper T. Hansen klar til at slå tilbage. Hårdt! Der var ikke noget at mærke i foden efter det skrub den fik på Jyllandsringen. Og mentalt var Casper SÅ klar på revanche. Han kom også tilbage, men kun kortvarigt. Nu kan P1-P2-P4 jo godt lyde som et godt resultat. Men når man har set den overbevisende kørsel som Casper har vist i første halvdel af sæsonen, så var det ikke helt som forventet.

Men alt startede som forventet. Caspers racer havde været gennem en genopbygning efter uheldet, og træningen blev brugt til at teste og finjustere. Ved tidtagningen var alt tilbage ved det gamle. En suveræn P1 og klart hurtigste tid af alle, både F4 og Formel 5. Og det fortsatte sådan set også bare i heat 1. En opvisning efter lærebogen gav en klar sejr med 16 sekunder ned til Jonas Lindhard på P2! 

I heat 2 var der dækket op til en herrefight. For både Aske Nygaard Bramming og Jonas Lindhard lugtede blod i mesterskabet. Og de havde begge fundet speederen. Og der blev i den grad kæmpet. Ved målstregen var der under 1 sekund mellem P1 og P3. Jonas Lindhard løb med sejren, med Casper på P2. Med til historien hører at Casper havde store problemer med understyring i bilen, men han kæmpede flot med det han havde at gøre godt med. Undervejs fik han lagt flot pres på Jonas, der to gange var ude over kurbkanten og ud i græsset, men begge gange fik reddet bilen. En herrefight der på alle måder gav den reklame for klassen, som den har fortjent. Alle 3 kørere viste klassen.

Men tilbage til de føromtalte uheld. For desværre for Casper var han ikke færdig med uheldene. Til starten i heat 3 gik alt som forventet. Første omgang var Casper hurtigst, med Aske lige i halen af ham. Men på 2. omgang gik det galt. Hans forbindelsesstang til gearskifteren knækkede og det var mens bilen var i 2. gear. Så han kom i den grad til at mangle fart. Det betød at han som noget nyt, nåede at blive overhalet med en omgang. Alligevel formåede han at køre bilen over stregen på en flot P4. Og det betød så at unge Valdemar Eriksen fik en fortjent P3 kørt hjem.

Her er synderen til sæsonens dårligste placering. En knækket forbindelsesstang til gearvælgeren

I mesterskabet betød det at Casper ikke som håbet, fik trukket fra igen. Afstanden til Aske er stadig 18 point, og Jonas Lindhard kom for alvor tæt på også. Så inden de to sidste afdelinger er der tæt løb i mesterskabet. Lidt for tæt efter Caspers ønske, men han fokuserer bare på sit eget, og tror at det er nok.

Og i weekenden får vi et svar på om det holder. Se det live på Ring Djursland, lørdag og søndag. Det er rigtig race!

Del denne nyhed:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Læs tidligere nyheder

Prøv en Formel 5!

Går du og overvejer at køre Formel 5? Nu har du muligheden!…..

Formel 5 får udenlandsk deltagelse!

Den forsvarende Rotax Max Clubsport Junior mester, Oliver Kratsch, deltager i de sidste tre DM-afdelinger som en forberedelse til sin 2023 sæson.

da_DKDanish

7. afdeling af DM på FDM Jyllandsringen

2. til 3. oktober - Finaleløbet

Adresse: Jyllandsringen, Skellerupvej 38, 8600 Silkeborg

FDM Jyllandsringen track

6. afdeling af DM på Ring Djursland

18. september - Septemberløbet

Adresse: Amu-Centervej 2, 8560 Kolind

Ring Djursland track

5. afdeling af DM på Padborg Park

4. til 5. september - Night Race

Adresse: Flyvepladsen 10, 6330 Padborg

Padborg Park track

4. afdeling af DM på FDM Jyllandsringen

20. til 22. august - Grand Prix Danmark

Adresse: Jyllandsringen, Skellerupvej 38, 8600 Silkeborg

FDM Jyllandsringen track

3. afdeling af DM på Sturup Raceway

12. til 13. juni - Copenhagen GP

Adresse: Nötesjövägen 317, 233 91 Svedala, Sverige

Sturup Raceway track

2. afdeling af DM på Padborg Park

15. til 16. maj - Historisk weekend

Adresse: Flyvepladsen 10, 6330 Padborg

1. afdeling af DM på Padborg Park

24. til 25. april - Åbningsløbet

** AFLYST **

Adresse: Flyvepladsen 10, 6330 Padborg

Padborg Park track