Selv om man har kørt på sin favoritbane. Selv om man har været på podiet. Og selv om man har scoret sit bedste resultat nogensinde i Formel Ford-klassen, så er der også noget, der hedder hverdag.
Spørg bare Niels-Ejnar Rytter, Trustrup. På Ring Djursland sluttede han det første af søndagens tre heats på en andenplads, men det var hverken hans hvide Ray fra Egebart Motorsport eller privatbilen, der blev hans næste køretøj efter løbene på Ring Djursland.
Det blev i stedet en mørkegul Case 695 – vel at mærke Super R-modellen! For da alle konkurrenterne havde forladt Ring Djursland, sad Niels-Ejnar Rytter bag rattet af traktoren og skrabede jord væk fra banekanten ved langsiden.
”Ja, man kan altid blive sat i arbejde,” siger Niels-Ejnar Rytter, der er medlem af den arrangerende klub, Djurslands Motor Klub Autosport. ”Til daglig er der jo køretekniske kurser, og her skal kursisterne lære, hvordan lastbilerne reagerer, når de sætter et hjulpar udenfor asfalten og ud over en kant. Og så må vi jo fjerne jorden, så der bliver en kant!”