Ring Djursland er uden tvivl en af Niels-Ejnars favoritbaner. Han elsker bakkerne og suget i maven. Men han savner nogle flere biler i klassen. Både for at klassen bliver stærkere som helhed, men også fordi han anerkender at hen ikke kan være med helt fremme i toppen af feltet. Og det betyder at der er for få kampe, midt i feltet. Og han er naturligvis ikke alene med ønsket om flere kørere. Men der er heldigvis også fin interesse fra nye kørere, så der er er fine aftegninger af et felt for 2017.
Tilbage til Niels-Ejnars weekend. Som vi kender Niels-Ejnar, så er han stabiliteten selv. Så hans placeringer i feltet afhænger næsten udelukkende af om de kørere der er omkring ham, kører gode eller dårlige tider. For Niels-Ejnar kører som et schweizerur. Præcist, nøjagtigt og uden de store udsving. Og sådan var det også denne gang. Faktisk var hans kørsel så præcis, at i heat 3 lå alle hans omgangstider inden for 7/10 sekund. I tidtagningen var der brug for regnvejrsdæk. Og som bonde er regn i august ikke et ønskescenarie. I starten af tidtagningen var det også meget svært at få nogle gode tider. Så efter 7 minutter, kørte Niels-Ejnar i pit, og fik rettet lidt på setuppet. Det hjalp og på sidste omgang satte han sin bedste tid, der betød en startplacering som nr 6 i første heat.
Heat 1 gav trods alt lidt kamp om placeringerne, nøjagtig som ønsket. Mads Hoe, Jesper Nyvang og Niels-Ejnar havde en indædt kamp om P5. Og i slutningen af løbet blandede også Christian Rasmussen sig. Niels-Ejnar endte med at blive overhalet af Christian Rasmussen og sluttede derfor som han startede P6. Han var fint tilfreds med udbyttet.
Heat 2 var lidt en gentagelse af heat 1. Og igen var der god reklame for serien, med masser af flotte placeringskampe. Og igen var Niels-Ejnar indblandet i en af dem. En fin start sendte ham op som nr. 5 men den placering måtte han afgive igen allerede på 2. omgang. Her røg han helt ned som P7. Og så begyndte en lang placeringskamp med Jesper Nyvang. Og først på sidste omgang fik han hevet 6. pladsen i land.
Heat 3 var som tidligere fortalt et studie i præcisionskørsel. Men denne gang var der ikke reelle placeringskampe på programmet. Niels-Ejnar fik en forfærdelig start, og røg helt ned som P8. Men alligevel endte han som P5. Først valgte Mads Hoe og Jonas Lindhard at hjælpe hinanden af banen, og senere tabte Frederik Vesti et hjul. Og så var vejen banet for weekendens bedste placering, som P5.
Nu venter en spændende weekend på Jyllandsringen, hvor der er er masser af tilskuere og liv. Det bliver fedt.