Raceren med nr 84 på siden er begyndt at sætte farten op. Og det selvom det endnu ikke er blevet til særlig mange omgange på Jyllandsringen. Men efter en noget sløv første halvdel af sæsonen, er der for alvor kommet styr på tingene i det nordjyske. CK Motorsport er et kendt ansigt i motorsporten, men det er første sæson de prøver kræfter med formelbilerne. De har tidligere høstet flere mesterskaber i både rallycross og crosskart. Men overgangen til asfalt har ikke været uden problemer. Det holdt hårdt at få fundet nogle vitale fejl ved Emils bil, så første halvdel af sæsonen blev det ikke til mange omgange i bilen.
Men på Jyllandsringen skulle der for alvor fart på. Og det kom der faktisk også. Emil startede ud med en tidtagning der endte som P6. Og så var vi igang. Og Emil og teamet var opsatte på at give de mange fremmødte gæster og sponsorer noget for deres penge. Han følte sig godt tilpas i bilen, og der var fint med fart på. Til trods for at det var umuligt at se de røde lys, for de kørere der ikke holdt forrest så formåede Emil alligevel at ramme starten godt. Han avancerede en enkelt plads, og satte nu jagten ind på den næste foran. Men hjælpen til P4, som blev resultatet af heat 1, kom fra en uventet kant. Den enes uheld er som bekendt den andens held. Det betød at da Casper T. Hansen udgik af heatet, var der en P4 at kæmpe for. Og at farten var der, beviste Emil. For på målstregen var der kun 4,5 sekund op til P1. Og selvom han havde haft sine kampe med Martin Harritz undervejs, formåede han at holde ham bag sig. Dog kun med 2/10 sekund. Fedt race og flot af Emil at bevare hovedet koldt.
Heat 2 gik dog ikke helt som håbet. Starten gik egentlig som planlagt og Emil holdt fast i sidste heats gode takter. Men på 4. omgang fik han problemer med gearkassen. Det var som om 2. gear ikke kunne bruges. Og han vidste jo godt at Martin Harritz åndede ham i nakken, som altid. Så han kæmpede det bedste han havde lært. Men det lykkedes desværre ikke at holde Martin bag sig. Han koncentrerede sig derfor om at holde sin placering. Han endte heatet på en respektabel P5. Og det må siges at være godkendt, når det efterfølgende viste sig at det var et defekt krone-spidshjul der havde givet Emil problemer. Det kunne have været endt meget værre.
Nå, men der skulle revanche til i heat 3. Desværre så viste vejrguderne sig fra den drilske side. Og der blev skiftet strategi op til flere gange, i teltene rundt i depotet. Det viste sig dog, at Emil og teamet havde valgt rigtigt, og Emil kvitterede flot med at avancere 2 pladser i starten på den våde bane. Det blev dog aldrig rigtigt til den store kamp om yderligere avancement. For trods safetycar, da 2 F4 biler kørte af, så havde Emil nok lidt ekstra fokus på at fuldføre, end på at avancere. Derfor endte det hele som det sluttede. Undervejs blev han dog presset af Valdemar Eriksen, der havde overtaget den jagtendes rolle, efter Martin Harritz havde valgt at parkere bilen i græsset på 1. omgang.
Alt i alt en godkendt weekend, og nu skal der for alvor gives gas i det sønderjyske, når teamet kører ud i natten til det årlige Night Race på Padborg Park.