
Og det gjorde han rigtig godt. Tidtagningen var dog ikke den store succes. For en defekt bremsecylinder gjorde det helt umuligt for Michael at styre bilen. Det ene forhjul blokerede og ville ikke slippe trykket igen. Så det blev kun til 3 omgange, inden han valgte at parkere bilen. Udfordringen var desværre så stor, at han ikke nåede frem til tidtagningen, og derfor måtte han starte næstbagerst i feltet, ved siden af Mads Hoe, der ikke var nået frem til tidtagningen.
Men det satte bare Michael endnu mere op – nøjagtig som vi kender ham. Og hvis der er noget den stille nordjyde mestrer, så er det stående start. Fra en startplacering som P10, strøg han forbi fire kørere og var P6 inden sving 2 på første omgang. Fantastisk kørsel. Men selvom han kæmpede bravt, så kunne han ikke komme helt tæt nok på Jonas Lindhard til at snuppe P5. Men det var tydeligt for enhver, at Hr. Christiansen for alvor var stemplet ind. Og det gik kun stærkere derfra.
Heat 2 udviklede sig til noget af et drama. Igen fik Michael en fin start, og som en slags “tak for sidst” var det Jonas Lindhard der måtte se sig overhalet. På 7. omgang lykkedes det også Michael at smutte forbi Frederik Vesti. Og de to indledte nu en tæt kamp. En kamp der desværre endte med at Michael fik skadet sit forhjulsophæng da han og Frederik Vesti ikke helt kunne blive enige om hvem der skulle først rundt i sving 2. Men indtil da, havde Michael kørt tider der matchede de forreste.
Nå, men forhjulsophænget bliv lavet, og Så gjaldt det om at komme afsted igen. Og man kan da vist sige, at det var hvad Michael gjorde. Igen var han henvist til en startplacering som P10. Og igen fik han en formidabel start. Men denne gang nøjedes han ikke bare med fire placeringer. Han snuppede 6! biler inden sving 1, og understregede sin evne som feltets suverænt dygtigste til stående start. Undervejs i heatet døjede han dog lidt med understyring og han måtte derfor se sig overhalet og endte på P6. Men alt ialt en fantastisk comeback-weekend for Michael.


